آموزشی

اگر باتری و یا صفحه لمسی گوشی به مشکل خورد چه باید کرد؟

باتری و صفحه نمایش - تعمیر باتری - تعمیر تاچ و ال سی دی - موارد تعمیر موبایل - تانری

یکی از متداول ترین موارد خرابی تلفن همراه خرابی باتری و صفحه نمایش است. این موارد می تواند به علت استفاده نادرست از باتری طی مرور زمان و یا شارژ نامناسب اتفاق بیفتد. اما خرابی صفحه نمایش و یا تاچ عمدتا از فشار زیاد و یا ضربه می تواند باشد. از طرفی امروزه بیشتر گوشی ها حتی به جهت بسته بودن درب پشتی برای تعویض باتری نیاز به لوازم و ابزارهای تخصصی است. اما توجه داشته باشید قبل از تعمیر گوشی باید قطعات موبایل از فروشگاه های معتبر تهییه شوند. اگر قطعه با کیفیت مناسب را تهییه کنید تعمیر کاران متعدی می تواند این قطعه را برای شما تعویض نمایند.

مواردی که در حین تعمیر و یا تعویض قطعات نباید فراموش شوند

در این متن بیشتر تمرکز بر روی باتری و صفحه نمایش گوشی است. قبل تعویض هر کدام از این قطعات باید اطلاعات دقیقی از برند و نوع قطعه مورد نظر داشت. در نظر داشته باشید تعمیر کار مجرب و بروز باید قطعات را به خوبی بشناسد . ایراد یابی و چرایی این که باتری به مشکل برخورده است قبل از تعویض و تعمیر گوشی مهم تر است. برای مثال بسیار اتفاق افتاده است که شارژر های فندکی ماشین به آی سی شارژ گوشی آسیب رسانده اند و تعویض باتری پاسخ گو نخواهد بود . در این صورت کاربر بعد از مدتی کوتاه با باتری معیوب مواجه خواهد شد. در هنگام تعویض صفحه نمایش الکترسیته ساکن می تواند دیگر قطعات را با مشکل مواجه کند.

تاچ ال سی دی از چه اجزایی تشکیل شده است

تاچ و ال سی دی دو قطعه متفاوت با کارایی متفاوت هستند. تاچ اسکرین اطلاعات حرکت و لمس را به واحد پردازش با همان CPU انتقال می دهد. اگر این قطعه آسیب ببیند کاربر صفحه نمایش را مشاهده می کند. اما هیچ سیگنالی دریافت و در نتیجه پردازش نمی شود. اما ال سی دی قطعه دیگری است که همان صفحه شیشه ای نمایش گر است. تصاویر در به وسیله این قطعه نمایش داده می شوند. در بیشتر گوشی ها تاچ روی صفحه قرار دارد. این به این معنی است که شکستگی صفحه نمایش تعویض هر دو قطعه را اجباری می کند. در نتیجه تعمیر گوشی کمی سخت تر خواهد بود.

تقریبا تاچ هیچ گوشی قابل تعمیر نیست .برای تعمیر گوشی با تاچ معیوب تعویض حل خواهد شد. اگر بخواهیم کمی فنی تر به این موضوع نگاه کنیم باید اضافه کرد گلس ال سی دی همان لایه شفاف است که انگشت کاربر با آن در ارتباط است . معمولا از جنس پلاستیک و یا شیشه است. دیجیتایزر یا تاچ زیر این لایه قرار دارد. این قطعه اطلاعات لمس را جمع آوری می کند. ال سی دی در زیر این قطعه قرار دارد . نمایش محتوا و نوری که پخش می شود از این قطعه است. این قطعات انواع مختلفی دارند . حتی در برخی گوشی ها به هم پرس نشده اند و مثالا تعویض گلس به تنهایی امکان پذیر است.

باتری و صفحه نمایش - تعمیر باتری - تعمیر تاچ و ال سی دی - موارد تعمیر موبایل - تانری

باتری

در حوضه تعمیر گوشی خرابی این قطعه که عنوان قطعه مصرفی در گوشی است بسیار متداول است. بیشتر کاربران گوشی حداقل یک بار با خرابی این قطعه مواجه شده اند. خرابی این قطعه گذاشته از این که مدت زمان کمی را می توان از آن استفاده کرد می تواند عاملی بر اختلال عمل کرد گوشی هم باشد. خاموش شدن خود به خودی گوشی ، داغ شدن بیش از حد از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

ورم کردن باتری هم از مواردی است که می تواند خطرناک هم باشد . این مورد می تواند به دیگر قسمت های گوشی هم آسیب برساند. اما گذشته از این موارد کاربران زیادی با این سوال مواجه هستند که آیا باتری جدید کیفیت و دوام باتری اورجینال را خواهد داشت. اگر صادقانه بگوییم تقریبا جواب نه خواهد بود. اما خرید باتری مرغوب و رعایت برخی نکات هنگام نصب می تواند در این امر موثر باشد و تعمیر گوشی را به تعویق بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image